در این مقاله مساله عیب یابی سنسوری در سامانه های هواپایه با رویکردهای عیب یابی مبتنی بر مدل بررسی شده است. در ابتدا با استفاده از فیلتر کالمن مکان، سرعت و زوایای سیستم تخمین زده میشود و سپس با تعریف کردن سطح آستانه مناسب، رخداد عیب سنسور تشخیص داده شده است. تشخیص معیوب بودن سنسور با استفاده از متغیرهای احتمالاتی پیشرو انجام میشود. در این الگوریتم، تاثیر عیب بر روی سنسور با استفاده از کوواریانس داده ها مدلشده است. پارامترهایی الگوریتم با استفاده از شبیه سازی های مونت کارلو در حالت ایستاتنظیم میشوند. آزمایشهای عددی بر روی یک پرنده هدایت پذیر از راه دور نشان می دهد که الگوریتم تشخیص عیب در جایی که حالتهای سیستم رویتپذیر باشد، توانایی تشخیص عیب را دارد. زمانی که سیستم شرط رویت پذیری خود را از دست می دهد، امکان تشخیص رخداد عیبهای لحظه ای وجود دارد اما توانایی تشخیص به صورت پایا وجود ندارد.
زاهدی, جواد, غلامی, رضا, جشنانی, حمیدرضا, & ایردی اونجی, سید امین الله. (1396). تشخیص تحلیلی مبتنی بر مدل رخداد عیب در سامانههای هواپایه با استفاده از مدلهای آماری مارکف. نشریه علمی پژوهشی مهندسی هوانوردی, 19(2), 29-43.
MLA
جواد زاهدی; رضا غلامی; حمیدرضا جشنانی; سید امین الله ایردی اونجی. "تشخیص تحلیلی مبتنی بر مدل رخداد عیب در سامانههای هواپایه با استفاده از مدلهای آماری مارکف". نشریه علمی پژوهشی مهندسی هوانوردی, 19, 2, 1396, 29-43.
HARVARD
زاهدی, جواد, غلامی, رضا, جشنانی, حمیدرضا, ایردی اونجی, سید امین الله. (1396). 'تشخیص تحلیلی مبتنی بر مدل رخداد عیب در سامانههای هواپایه با استفاده از مدلهای آماری مارکف', نشریه علمی پژوهشی مهندسی هوانوردی, 19(2), pp. 29-43.
VANCOUVER
زاهدی, جواد, غلامی, رضا, جشنانی, حمیدرضا, ایردی اونجی, سید امین الله. تشخیص تحلیلی مبتنی بر مدل رخداد عیب در سامانههای هواپایه با استفاده از مدلهای آماری مارکف. نشریه علمی پژوهشی مهندسی هوانوردی, 1396; 19(2): 29-43.