مدلسازی مجموعه روتور اهمیت زیادی در مدلسازی بالگردهای بدون سرنشین دارد و کیفیت و کارایی آن، نقش بسیار موثری در توانایی شبیهسازیِ مطابق رفتار واقعی بالگرد خواهد داشت. برای مدلسازی روتور، روشهای مختلفی وجود دارد که از نظر فرضیات سادهکننده و پیچیدگی روابط با یکدیگر متفاوت میباشند. در اغلب مطالعات، مدلسازی کامل بالگرد بدون سرنشین انجام شده و مورد استفاده و ارزیابی قرار میگیرد که این امر منجر به کاهش تمرکز بر روی مدلسازی مجموعه روتور و کیفیت آن میگردد. در این مقاله مدلسازی مجموعه روتور با استفاده از دو روش (مدل تئوری مبتنی بر روش المان پره و مدل تقریبی با دینامیک فلپینگ رسته 1) به صورت مستقل انجام شده است. با توجه به پیچیدگی دینامیکی مدل تئوری، بهکارگیری مدل تقریبی با حفظ مناسب همخوانی با مدل تئوری، موجب کاربردیتر شدن مدل نهایی میگردد. برای همین منظور، با استفاده از روش شناسایی سیستم امکان استفاده از مدل تقریبی به عنوان جایگزین مدل اصلی (به عنوان تقریب بهتری از رفتار واقعی روتور) ارزیابی و نشان داده شده است. در ادامه سیستم کنترلی بر مبنای مدل دینامیکی تقریبی روتور طراحی شده و با اعمال موفقیتآمیز آن به مدل تئوری، میتوان نتیجه گرفت که امکان کنترل مدل پیچیده روتور با استفاده از مدل تقریبی و سادهشده آن وجود دارد.
خالصی, محمدحسین, سالاریه, حسن, & سعادت فومنی, محمود. (1396). مدلسازی دینامیک فلپینگ روتور در بالگردهای بدون سرنشین و بررسی امکان شناسایی سیستم و کنترل آن با استفاده از مدل تقریبی. نشریه علمی پژوهشی مهندسی هوانوردی, 19(2), 1-11.
MLA
محمدحسین خالصی; حسن سالاریه; محمود سعادت فومنی. "مدلسازی دینامیک فلپینگ روتور در بالگردهای بدون سرنشین و بررسی امکان شناسایی سیستم و کنترل آن با استفاده از مدل تقریبی". نشریه علمی پژوهشی مهندسی هوانوردی, 19, 2, 1396, 1-11.
HARVARD
خالصی, محمدحسین, سالاریه, حسن, سعادت فومنی, محمود. (1396). 'مدلسازی دینامیک فلپینگ روتور در بالگردهای بدون سرنشین و بررسی امکان شناسایی سیستم و کنترل آن با استفاده از مدل تقریبی', نشریه علمی پژوهشی مهندسی هوانوردی, 19(2), pp. 1-11.
VANCOUVER
خالصی, محمدحسین, سالاریه, حسن, سعادت فومنی, محمود. مدلسازی دینامیک فلپینگ روتور در بالگردهای بدون سرنشین و بررسی امکان شناسایی سیستم و کنترل آن با استفاده از مدل تقریبی. نشریه علمی پژوهشی مهندسی هوانوردی, 1396; 19(2): 1-11.