آلیاژهای تیتانیوم به علت خاصیت مقاوم به خوردگی و نسبت مقاومت به وزن عالی، در صناع هوانوردی و هوافضا به طور وسیع مورد استفاده قرار می گیرند. فرآیند ماشینکاری ممکن است خواص ماده و تنش های پسماند در سطح یا لایه های نزدیک به سطح قطعه کار را تحت تاثیر قرار دهد. تنش های پسماند نقش مهمی در کارایی قطعات ماشینکاری شده دارند. این تنش ها به پارامترهای ماشینکاری از قبیل سرعت برشی، نرخ پیشروی و زاویه براده، هندسه ابزار و شرایط روانکاری بستگی دارند. در این تحقیق شبیه سازی فرآیند خان کشی قطعه کار تیتانیومی آلیاژTi6Al4V در محیط نرم افزار آباکوس انجام می گردد. پس از مدل سازی فرآیند، اثر زاویه براده روی تنش های پسماند برای زوایای براده 5، 10، 15 و 20 در سرعت های برشی 15، 30 و 45 متر بر دقیقه آنالیز شده است. همچنین اثر سرعت برشی روی توزیع تنش های پسماند با استفاده از سه مقدار مختلف سرعت برشی 15، 30 و 45 متر بر دقیقه و عمق برشی ثابت 05/0 میلیمتر و زاویه براده 5 درجه مورد بررسی قرار گرفته است.
کاظمی نصرآبادی, محمد. (1394). اثر زاویه براده و سرعت برش روی تنش های پسماند در فرآیند خان کشی آلیاژ Ti6Al4V مورد استفاده در موتورهای هوایی. نشریه علمی پژوهشی مهندسی هوانوردی, 17(2), 73-81.
MLA
محمد کاظمی نصرآبادی. "اثر زاویه براده و سرعت برش روی تنش های پسماند در فرآیند خان کشی آلیاژ Ti6Al4V مورد استفاده در موتورهای هوایی". نشریه علمی پژوهشی مهندسی هوانوردی, 17, 2, 1394, 73-81.
HARVARD
کاظمی نصرآبادی, محمد. (1394). 'اثر زاویه براده و سرعت برش روی تنش های پسماند در فرآیند خان کشی آلیاژ Ti6Al4V مورد استفاده در موتورهای هوایی', نشریه علمی پژوهشی مهندسی هوانوردی, 17(2), pp. 73-81.
VANCOUVER
کاظمی نصرآبادی, محمد. اثر زاویه براده و سرعت برش روی تنش های پسماند در فرآیند خان کشی آلیاژ Ti6Al4V مورد استفاده در موتورهای هوایی. نشریه علمی پژوهشی مهندسی هوانوردی, 1394; 17(2): 73-81.