کامپوزیتهای لایهای فلز- الیاف از به هم چسباندن لایههای فلزی و کامپوزیتی الیاف و رزین به هم، ساخته میشوند. فلز به کار رفته اغلب آلومینیم است و الیاف به طور کلی بر اساس کارکرد مورد انتظار، از جنس آرامید، کربن یا شیشه هستند. کامپوزیت مورد نظر ما در این پژوهش چند لایه آلومینیم- الیاف شیشه (GLARE) میباشد که به دلیل مقاومت مکانیکی بالا کاربرد وسیعی در صنایع هوایی و... دارد. در این مقاله در ابتدا اثر تغییر در انرژی ضربه زننده در ضربه سرعت پائین برروی کامپوزیت فلز- الیاف را به صورت تجربی مورد بحث قرار داده و به این نتیجه میرسیم که با افزایش در انرژی اولیه ضربه زننده سازه کامپوزیتی سفتی بیشتری نشان داده و میزان جذب انرژی افزایش مییابد. سپس با مدلسازی آزمایشهای انجام شده در نرمافزار LS-DYNA ضمن به دست آوردن نتایج مشابه از تحلیل عددی (نرمافزاری)، به مقایسه نمودارهای حاصل از تحلیلهای عددی و نرمافزاری خواهیم پرداخت و با مشاهده اختلاف کم میان این نمودارها به صحت مدلسازیهای انجام شده پی میبریم. در مرحله آخر نیز به بررسی عددی اثر تغییر در ضخامت لایهها در یک سازه کامپوزیتی با ضخامت کلی ثابت پرداخته و نتیجه می گیریم که افزایش در ضخامت لایههای الیاف و کاهش ضخامت لایههای آلومینیمی موجب افزایش مدت زمان برخورد و کاهش سفتی سازه کامپوزیتی میشود.
عباسی نسب, معین, & میرزایی, مصطفی. (1393). تأثیر انرژی ضربه زننده و ضخامت لایهها در ضربه سرعت پائین بر روی چندلایههای فلز- الیاف. نشریه علمی پژوهشی مهندسی هوانوردی, 16(2), 73-82.
MLA
معین عباسی نسب; مصطفی میرزایی. "تأثیر انرژی ضربه زننده و ضخامت لایهها در ضربه سرعت پائین بر روی چندلایههای فلز- الیاف". نشریه علمی پژوهشی مهندسی هوانوردی, 16, 2, 1393, 73-82.
HARVARD
عباسی نسب, معین, میرزایی, مصطفی. (1393). 'تأثیر انرژی ضربه زننده و ضخامت لایهها در ضربه سرعت پائین بر روی چندلایههای فلز- الیاف', نشریه علمی پژوهشی مهندسی هوانوردی, 16(2), pp. 73-82.
VANCOUVER
عباسی نسب, معین, میرزایی, مصطفی. تأثیر انرژی ضربه زننده و ضخامت لایهها در ضربه سرعت پائین بر روی چندلایههای فلز- الیاف. نشریه علمی پژوهشی مهندسی هوانوردی, 1393; 16(2): 73-82.