در این تحقیق، میدان جریان بالای سطح یک نمونه بال لامبدا شکل غیر باریک با اندازهگیری فشار بررسی شده و تشکیل گردابهها و بررسی اثرات زاویه حمله بر ساختار، قدرت و موقعیت گردابهها مطالعه شده است. آزمایشها در سرعت 20 متر بر ثانیه و در زاویه حملههای مختلف از 5 تا 20 درجه انجام شده است. نتایج بیانگر وجود جریان گردابهای روی سطح بال میباشد که این جریان گردابهای شامل 3 گردابه مجزا است. یک گردابه از رأس بال شکل گرفته، گردابه دوم که پیش از شکستگی بال شروع شده و با جریان پس از شکستگی بال، گردابه قویتری را شکل داده و گردابه سوم که پس از شکستگی بال شروع شده است. نتایج نشان میدهد که افزایش زاویه حمله، سبب بزرگتر و قویتر شدن گردابهها و رانش آنها به سمت ریشه بال شده است. در موقعیت خاص از زاویه حمله، ساختار گردابهها به هم میریزد و اصطلاحاً فروپاشی گردابهها اتفاق میافتد و با افزایش زاویه حمله، موقعیت فروپاشی گردابهها به سمت رأس بال حرکت میکند.
سبحانی, محمدکاظم, دهقان منشادی, مجتبی, بزاززاده, مهرداد, & ایل بیگی, مهدی. (1394). بررسی تجربی میدان جریان بالای سطح یک نمونه بال لامبدا شکل غیرباریک با اندازه گیری فشار جریان. نشریه علمی پژوهشی مهندسی هوانوردی, 17(1), 10-21.
MLA
محمدکاظم سبحانی; مجتبی دهقان منشادی; مهرداد بزاززاده; مهدی ایل بیگی. "بررسی تجربی میدان جریان بالای سطح یک نمونه بال لامبدا شکل غیرباریک با اندازه گیری فشار جریان". نشریه علمی پژوهشی مهندسی هوانوردی, 17, 1, 1394, 10-21.
HARVARD
سبحانی, محمدکاظم, دهقان منشادی, مجتبی, بزاززاده, مهرداد, ایل بیگی, مهدی. (1394). 'بررسی تجربی میدان جریان بالای سطح یک نمونه بال لامبدا شکل غیرباریک با اندازه گیری فشار جریان', نشریه علمی پژوهشی مهندسی هوانوردی, 17(1), pp. 10-21.
VANCOUVER
سبحانی, محمدکاظم, دهقان منشادی, مجتبی, بزاززاده, مهرداد, ایل بیگی, مهدی. بررسی تجربی میدان جریان بالای سطح یک نمونه بال لامبدا شکل غیرباریک با اندازه گیری فشار جریان. نشریه علمی پژوهشی مهندسی هوانوردی, 1394; 17(1): 10-21.