بهترین کالیبراسیون برای حسگرهای اینرسی با گذر زمان اعتبار خود را از دست می دهد. در این مقاله یک روش عملیاتی برای جبران خطای مدل سازی حسگرهای بلوک ناوبری اینرسی متصل به بدنه پیشنهاد شده است تا احتیاج به کالیبراسیون مجدد را به میزان قابل قبولی جبران کند. با توجه به نیاز بلوک های متصل به بدنه به میز مخصوص برای کالیبراسیون، این روش باعث افزایش در دسترس بودن وسیله ای میشود که بلوک ناوبری در آن به کار می رود. در این روش با استفاده از شتاب گرانش محلی و سرعت دوران زمین، سعی می شود تا در زمان پیش از پرتاب، انحراف به وجود آمده در ضرایب کالیبراسیون جبران شود. برای بررسی اثربخشی این روش از سه آزمون مختلف استفاده شده و نشان داده شده است که روش پیشنهادی می تواند با جبران اثر تغییر ضرایب کالیبراسیون، درست در زمان پیش از پرتاب، خطای ناشی از تغییر ضرایب را در سطح قابل توجهی جبران کند.
تقوی, سید حسین, & عبدلی حسین آبادی, ایوب. (1393). افزایش دقت ناوبری با جبران سازی پیش از پرتاب به وسیله گرانش و دوران زمین برای سیستم های ناوبری متصل به بدنه. نشریه علمی پژوهشی مهندسی هوانوردی, 16(1), 95-104.
MLA
سید حسین تقوی; ایوب عبدلی حسین آبادی. "افزایش دقت ناوبری با جبران سازی پیش از پرتاب به وسیله گرانش و دوران زمین برای سیستم های ناوبری متصل به بدنه". نشریه علمی پژوهشی مهندسی هوانوردی, 16, 1, 1393, 95-104.
HARVARD
تقوی, سید حسین, عبدلی حسین آبادی, ایوب. (1393). 'افزایش دقت ناوبری با جبران سازی پیش از پرتاب به وسیله گرانش و دوران زمین برای سیستم های ناوبری متصل به بدنه', نشریه علمی پژوهشی مهندسی هوانوردی, 16(1), pp. 95-104.
VANCOUVER
تقوی, سید حسین, عبدلی حسین آبادی, ایوب. افزایش دقت ناوبری با جبران سازی پیش از پرتاب به وسیله گرانش و دوران زمین برای سیستم های ناوبری متصل به بدنه. نشریه علمی پژوهشی مهندسی هوانوردی, 1393; 16(1): 95-104.