The study of the degree of matching of pilot training provided by the University of Science and Technology, Shahid SATTARI with military and non - military systems on the different universities of the world

Document Type : Original Article

Authors

1 Associate Professor Shahid Sattari University of Aeronautical Sciences and Technology

2 University Assistant Professor

3 --

Abstract

This research was conducted with the aim of comparative comparisons of pilot training at Shahid Sattari Air University (from the point of view of the source of the planned courses, the planned time of each lesson and the order and sequence of each lesson presentation) with selected international, regional and national universities.
This research is a applied research in terms of the purpose and is descriptive-analytical regarding method. Data were collected by library method and analyzed using Breddy's comparative study model and qualitative method. The statistical population of the study consisted of American AOT pilot training institutes, Maxwell American University, Arizona University, Pakistan War University, and Israeli War University and Applied Scientific University. The method of selecting the statistical population is Purposeful sampling. Research findings indicate that there was no significant difference between the samples in the exact courses of flight, aerodynamics, engine and aircraft systems, physiology, navigation, and meteorology in terms of curriculum planning. Shahid Sattari Air Force University has a better program in the fields of warfare, military science and electronic warfare than other other universities studied.
In the University of Pakistan, more specifically in the field of war and military science, especially in ballistic missile program, more action were observed.
Basic courses and aviation laws in Arizona's educational centers were seen more powerful than other selected institutes.

Keywords


  • برزو، سید رضا و همکاران " مقایسه تطبیقی نظام آموزشی و برنامه درسی دوره دکتری پرستاری ایران و مدرسه پرستاری جان هپکینز" دوماهنامه راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، سال نهم، شماره سوم، مرداد و شهریور 1395.
  • عباس پور، عباس، " مطالعه تطبیقی ویژگی‌های نظام آموزش کارکنان" فصلنامه مدیریت دولتی دانشگاه تهران، شماره 10 صفحات 20-43 پاییز 1391.
  • نورشاهی، نسرین " مقایسه و پایش رفتارهای نظام علم و فناوری ترکیه و ایران" فصلنامه نامه آموزش عالی، سال پنجم، شماره هیجدهم، صفحات 115-138، تابستان 1391.
  • فاطمی امین، زینب و فولادیان، مجید " نظام آموزشی و بازدهی آموزشی مطالعه تطبیقی 70 کشور جهان" فصلنامه راهبرد فرهنگ، شماره هفتم، صفحات 104-130، پاییز 1388.
  • امرالله، امید و حکیم زاده، رضوان " بررسی تطبیقی نظام ارزیابی کیفیت برنامه درسی تربیت معلم در کشورهای کره جنوبی، انگلستان و ایران" دو فصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالی، سال پنجم، شماره نهم، صفحات 7-25، بهار و تابستان 1393.
  • فضعلی زاده، رضا" بررسی تطبیقی و تحلیلی نظام آموزش عالی از راه دور در کشورانگلستان، هند وایران"،فصلنامه پژوهش در برنامه‌ریزی درسی، سال نهم، دوره دوم، شماره 5، صفحات28-48 بهار 1391 .
  • زندی، بهمن و فراهانی، ابوالفضل " مطالعه تطبیقی وضعیت تربیت بدنی آموزش پرورش در ایران با کشورهای آمریکاء و کانادا" فصلنامه علوم حرکتی و ورزش، سال ششم، شماره 12، صفحات 97-109، پاییز و زمستان 1387.
  • قربانی زاده، وجه الله و همکاران "روش های تحقیق ترکیبی تلفیق نظریه و عمل"، انتشارات بازتاب، تهران. 1395.
  • آقازاده، احمد،آموزش و پرورش تطبیقی، سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت)، تهران.1379.
  • سجادی، سید امان اله، خلاصه آموزش و پرورش تطبیقی
  • ابراهیمیان، کرستینه و همکاران؛ مقایسه تطبیقی برنامه های درسی جدید رشته مهندسی معماری در مقطع کارشناسی با برنامه درسی قدیم دانشگاه های ایران، دوفصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالی، سال 11، شماره 21سال 1399.
  • دستغیب پارسا، مریم و همکاران؛ بررسی تطبیقی شاخصهای آموزش سازندهگرا در طرح دوره کارشناسی ارشد رشته معماری دانشگاههای هاروارد، اِی.اِی، بیلکنت و شیراز، دو فصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالی، سال 11، شماره 22 سال 1399.
  • درزی رامندی، میلاد، رودباری، علیرضا (1397) شناسایی، دسته بندی و ارزیابی ریسکهای آموزش خلبانی، نشریه علمی- پژوهشی مهندسی هوانوردی، سال بیستم. شماره اول. سال 1397.
  • Ricci, Lori van Dugne & at al, "Training revolution ", NAVAIR.Sebtember.2003.
  • Alvarez, Eduavdo.Salas and Christian, " An integrated model of training evaluation and effectiveness ", Human Resource Development Review, vo 13, No 4. 2004.
  • D.J.J.M "Supporting transfer of training: Effects of the supervisor. 2004.

[22]  Civil Aviation Regulation of IR.IRAN- Regulation on Civil Aviation Aircrew (Aircrew)

[23]     Annex to draft Commission Regulation (EU) …/… amending Commission Regulation (EU) No 1178/2011 of 3 November 2011 laying down technical requirements and administrative procedures related to civil aviation aircrew pursuant to Regulation (EC) No 216/2008 of the European Parliament and of the Council

[24]    Acceptable Means of Compliance and Guidance Material to Part-FCL (Learning Objectives (LOs)) — Amendment 2

[25]    European Aviation Safety Agency Notice of Proposed Amendment 2016-03(A)

Ornstein A.C. & Hunkins, F.P. (2009). Curriculum foundations, principles and issues. (5th

ed). Boston: Allyn and Bacon

Blasch et al., 2018 Blasch, E., Boril, J., Smrz, V., Leuchter, J., 2018. Pilot interface considerations using high level information fusion. In Aerospace Conference. IEEE, 1-8.

 Applicability Process map Affected regulations and decisions: ED Decisions 2011/016/R; 2012/006/R; 2012/007/R; 2014/020/R; 2014/022/R; 2016/008/R Concept paper: Terms of reference: Rulemaking group: RIA type: Technical consultation during NPA drafting: Duration of NPA consultation: Review group: Focused consultation: Publication date of the Opinion: Publication date of the Decision: No 11.3.2015 Yes Light Yes 3 months Yes No N/A 2016/Q4 Affected stakeholders: Competent authorities; ATOs; student pilots; providers of textbooks and training materials; ECQB Driver/origin: Safety Reference: EASA 4-year Rulemaking Programme; EASA ECQB Project TE.RPRO.00034-004 © European Aviation Safety Agency. All rights reserved. ISO 9001 certified. Proprietary document. Copies are not controlled. Confirm revision status through the EASA intranet/internet. Page 1 of 75

 An agency of the European Union

Technical review of the theoretical knowledge syllabi, learning objectives, and examination procedures for air transport pilot licence, multi-crew pilot licence, commercial pilot licence, and instrument ratings

Executive summary — Procedural information — Explanatory note — Proposed amendments to Part-FCL, Part-ARA and Part-ORA of the Aircrew Regulation (Regulation (EU) No 1178/2011) — References

RMT.0595 — 9.6.2016