@article { author = {Taghavi, Seyyed Hossein and Abdoli Hosseinabadi, Ayyob}, title = {Improvement of Accuracy by Pre-launch Compensation with Earth’s Gravity and Rotation Rate for SINS}, journal = {Journal of Aeronautical Engineering}, volume = {16}, number = {1}, pages = {95-104}, year = {2014}, publisher = {Shahid Sattari Aeronautical University of Science and Technology-Iranian Aerospace Society Director-in-Charge: Dr. Akbar Cheraqi Editor-in-Chief: Dr. Farhad Javidrad Associate Editor: Dr. Vahid Khalafi Website Manager: Amir Ehsan Zamanian Eng. Nima Mansour Lakouraj English Text Editor: Dr. Roohollah Maleki}, issn = {17359449}, eissn = {17359449}, doi = {}, abstract = {An accurate calibration of inertial sensors, loses its validity over time. In this paper, a practical method is proposed to compensate the modeling error of a strapdown inertial navigation system (INS) in order to resolve the requirement for re-calibration. Since strapdown INS needs a specific turntable for its calibration, this method improves the availability of flying object that equipped with strapdown INS. In this process, using the Earth’s gravity and rotation rate, deviation of calibration coefficients will be compensated. To verify effectiveness of suggested method, three different tests are performed, and it is proved that the proposed technique decreases the part of navigation error that is related to calibration deviation.}, keywords = {Inertial Navigation,Strapdown System,Calibration,Error compensation}, title_fa = {افزایش دقت ناوبری با جبران سازی پیش از پرتاب به وسیله گرانش و دوران زمین برای سیستم های ناوبری متصل به بدنه}, abstract_fa = {بهترین کالیبراسیون برای حسگرهای اینرسی با گذر زمان اعتبار خود را از دست می­ دهد. در این مقاله یک روش عملیاتی برای جبران خطای مدل­ سازی حسگر­های بلوک ناوبری اینرسی متصل به بدنه پیشنهاد شده است تا احتیاج به کالیبراسیون مجدد را به میزان قابل قبولی جبران کند. با توجه به نیاز بلوک ­های متصل به بدنه به میز مخصوص برای کالیبراسیون، این روش باعث افزایش در دسترس بودن وسیله ­ای می­شود که بلوک ناوبری در آن به کار می­ رود. در این روش با استفاده از شتاب گرانش محلی و سرعت دوران زمین، سعی می ­شود تا در زمان پیش از پرتاب، انحراف به وجود آمده در ضرایب کالیبراسیون جبران شود. برای بررسی اثربخشی این روش از سه آزمون مختلف استفاده شده و نشان داده شده است که روش پیشنهادی می­ تواند با جبران اثر تغییر ضرایب کالیبراسیون، درست در زمان پیش از پرتاب، خطای ناشی از تغییر ضرایب را در سطح قابل توجهی جبران کند.}, keywords_fa = {ناوبری اینرسی,سیستم متصل به بدنه,کالیبراسیون,جبران سازی خطا}, url = {https://www.joae.ir/article_120996.html}, eprint = {https://www.joae.ir/article_120996_96c786de7cae3bc1ac56845945438a80.pdf} }