@article { author = {pourtakdoost, Seyyed Hossein and Mousavi, Seyyed Javad and Jamali, Sajjad}, title = {Multidisciplinary and Multi-Objective Design Optimization of a Flying Projectile Using Evolutionary Algorithm (NSGA-II)}, journal = {Journal of Aeronautical Engineering}, volume = {16}, number = {1}, pages = {17-32}, year = {2014}, publisher = {Shahid Sattari Aeronautical University of Science and Technology-Iranian Aerospace Society Director-in-Charge: Dr. Akbar Cheraqi Editor-in-Chief: Dr. Farhad Javidrad Associate Editor: Dr. Vahid Khalafi Website Manager: Amir Ehsan Zamanian Eng. Nima Mansour Lakouraj English Text Editor: Dr. Roohollah Maleki}, issn = {17359449}, eissn = {17359449}, doi = {}, abstract = {In this paper the problem of multidisciplinary and multi-objective conceptual design optimization of an air launched projectile (ALP) is investigated. The proposed task is performed using a three degree of freedom (DOF) flight dynamics simulation model and taking into account all the constraints involved in the optimization process. To maximize the payload weight as well as the range of ALP, the vehicle weight and balance, aerodynamics and stability disciplines are selected in the optimization process using a model with moderate levels of fidelity for each subject. The ALP design optimization problem contains 14 design variables and 2 target functions that include the payload weight and the vehicle range. Finally, a performance based comparison of results between the optimized ALP and its non-optimum initial configuration has been made.  In addition, a Monte Carlo analysis is performed over the optimal ALP design to see the effects of launching uncertainties in meeting the mission requirements.}, keywords = {Multidisciplinary design optimization,Multi-Objective Optimization,Guided Projectile,Non-Dominated Sorting Genetic Algorithm II,Monte Carlo simulation}, title_fa = {طراحی بهینه چندموضوعی و چندمنظوره پرتابه با استفاده از الگوریتم تکاملی NSGA-II}, abstract_fa = {در پژوهش حاضر مسئله بهینه‌سازی طراحی مفهومی چندموضوعی و چندمنظوره یک پرتابه هوایی مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته است. این امر بر پایه توسعه یک مدل دینامیک پروازی سه درجه آزادی و مد نظر قرار دادن کلیه محدودیت­ های سیستمی صورت گرفته است. به­ منظور دستیابی به حداکثر وزن محموله و حداکثر برد، زمینه­ های پایداری، وزن و بالانس، آیرودینامیک و مسیر حرکت مطلوب به­ عنوان موضوعات اصلی در مرحله طراحی مفهومی پرتابه هوایی انتخاب گردیده و برای هر یک، مدلی مناسب با سطح صحت متوسط به کار گرفته شده است. مسئله بهینه ­سازی نتیجه شده شامل 14 متغیر طراحی و دو تابع هدف که همان وزن محموله و برد پرتابه هوایی است، می‌باشد. به ­منظور ارزیابی طرح بهینه شده، تحلیل­ های آماری روی طرح پایه و طرح بهینه بر اساس معیار عملکرد و رعایت محدودیت‌ها صورت گرفته و مقایسه شده‌اند که نشان‌گر عملکرد بهتر طرح بهینه به­ دست آمده می‌باشند. در نهایت، با توجه به نامعینی­ های حاکم بر شرایط اولیه رهاسازی و به­ منظور تحلیل حساسیت برد پرتـابه نسبت به تغییـرات شرایط اولیه از حالت ایـده­ آل و ارزیابی طرح نهایی، شبیـه­ سازی­های مونت­ کارلو بر روی طرح بهینه نیز انجام شده است.}, keywords_fa = {طراحی مفهومی,پرتابه,بهینه سازی چندموضوعی,الگوریتم تکاملی چندمنظوره,شبیه سازی مونت کارلو}, url = {https://www.joae.ir/article_120988.html}, eprint = {https://www.joae.ir/article_120988_ab41ea356d1048048909ad1e2dd3dbf9.pdf} }