@article { author = {Jalali Naini, Seyyed Hamid}, title = {Miss distance Analysis of Proportional Navigation Using Normalized Equations with Radome Effect, Saturation, and Body Rate Feedback}, journal = {Journal of Aeronautical Engineering}, volume = {14}, number = {1}, pages = {1-11}, year = {2012}, publisher = {Shahid Sattari Aeronautical University of Science and Technology-Iranian Aerospace Society Director-in-Charge: Dr. Akbar Cheraqi Editor-in-Chief: Dr. Farhad Javidrad Associate Editor: Dr. Vahid Khalafi Website Manager: Amir Ehsan Zamanian Eng. Nima Mansour Lakouraj English Text Editor: Dr. Roohollah Maleki}, issn = {17359449}, eissn = {17359449}, doi = {}, abstract = {In this paper, the linearized 2-D equations of proportional navigation guidance (PNG) are normalized in order to carry out the missdistance analysis considering acceleration saturation and radome effect. The control system dynamics is modeled using the first-order transfer function. To reduce the missdistance due to radome effect, the body rate feedback is added to the commanded acceleration in the analysis. Using this approach, useful normalized curves are obtained for parametric study and modification of PNG. Finally, the normalized equations of a modified PNG, having nonlinear terms consisting of line-of-sight rate with different powers, are derived.}, keywords = {missdistance,radome effect,Proportional navigation}, title_fa = {تحلیل فاصله خطای ناوبری تناسبی با استفاده از معادلات بی بعدشده با اثر رادوم، اشباع شتاب و بازخورد سرعت زاویه ای بدنه}, abstract_fa = {در این مقاله، معادلات خطی­ شده هدایت ناوبری تناسبی برای حرکت در صفحه با اعمال اثر اشباع شتاب و در حضور اثر رادوم بی­ بعد شده و با استفاده از آن تحلیل فاصله خطا انجام شده ­است. دینامیک سیستم کنترل با یک تابع تبدیل مرتبه اول مدل شده ­است. سپس به منظور کاهش اثر رادوم در فاصله خطا، فیدبک سرعت زاویه­ای بدنه به دستور شتاب افزوده شده و تحلیل خطا صورت پذیرفته است. با استفاده از روش ارائه شده، نمودارهای بی­ بعد مفیدی برای بررسی رفتار پارامترهای مختلف جهت طراحی و اصلاح هدایت ناوبری تناسبی بدست می ­آید. در ادامه، معادلات بی­ بعد برای هدایت تناسبی با جمله­ های غیرخطی شامل توان های مختلف نرخ چرخش خط­ دید نیز استخراج شده­ است.}, keywords_fa = {فاصله خطا,اثر رادوم,هدایت ناوبری تناسبی,معادلات بی بعد}, url = {https://www.joae.ir/article_120414.html}, eprint = {https://www.joae.ir/article_120414_8578fc1e85a460eb504b6cbc50908a0c.pdf} }