@article { author = {Moafi Madani, Seyyed Mohammad Javad and Mohammadzaman, Iman}, title = {Autopilot Design using Static H∞ Loop shaping controller}, journal = {Journal of Aeronautical Engineering}, volume = {13}, number = {2}, pages = {79-94}, year = {2011}, publisher = {Shahid Sattari Aeronautical University of Science and Technology-Iranian Aerospace Society Director-in-Charge: Dr. Akbar Cheraqi Editor-in-Chief: Dr. Farhad Javidrad Associate Editor: Dr. Vahid Khalafi Website Manager: Amir Ehsan Zamanian Eng. Nima Mansour Lakouraj English Text Editor: Dr. Roohollah Maleki}, issn = {17359449}, eissn = {17359449}, doi = {}, abstract = {In this paper a robust autopilot is designed for a low altitude and short range interceptor. Operating point is selected with v-gap metric tool and robust static H∞ loop shaping controller is designed for the linearized model. Propose method does not use gain scheduling approach and guarantees stability of the interceptor’s nonlinear dynamics in the whole flight envelope. Also an algorithm is proposed in order to reduce complexity synthesis of the weights in the loop shaping controller. In this algorithm the weights are optimized in order to maximize the robust stability margin. It is shown that robust stability margin which achieved by the controller can guarantee the stability of interceptor in the whole flight envelope.}, keywords = {Robust autopilot,H∞ loop shaping,Static controller,Weights optimization,v-gap metric}, title_fa = {طراحی خودخلبان با استفاده از روش کنترل‌کننده استاتیکی شکل‌دهی حلقه ∞H}, abstract_fa = {در این مقاله خودخلبان مقاوم برای یک رهگیر زمین به هوا برد و ارتفاع کوتاه بدون نیاز به جدول‌بندی بهره که تضمین‌کننده پایداری در تمام پوش پروازی رهگیر باشد؛ طراحی شده است. ابتدا با استفاده از ابزار v-gap Metric نقطه کار مناسبی که بتوان با طراحی کنترل‌کننده مقاوم در آن نقطه، پایداری سیستم حلقه بسته را در تمام پوش پروازی تضمین نمود، انتخاب می شود. سپس دینامیک غیرخطی رهگیر در نقطه انتخاب شده خطی شده و در نهایت کنترل‌کننده مقاوم شکل‌دهی حلقه ∞H طراحی شده است. همچنین الگوریتمی به منظور کاهش پیچیدگی طراحی وزن‌های شکل‌دهی حلقه که توصیف‌کننده کارآیی می باشد، ارائه گردیده که با بهینه‌سازی این وزن‌ها حاشیه پایداری مقاوم سیستم را به بیشینه محلی می‌رساند. نشان داده می شود که حاشیه‌ پایداری مقاوم حاصل‌شده می تواند پایداری رهگیر را برای تمام پوش پروازی تامین نماید.}, keywords_fa = {بهینه‌سازی وزن‌ها,v-gap metric,کنترل کننده استاتیکی,خودخلبان مقاوم,شکل‌دهی حلقه ∞H}, url = {https://www.joae.ir/article_120382.html}, eprint = {https://www.joae.ir/article_120382_8aa3cf12deb15033edec00c5b46ebbfd.pdf} }