در این مقاله به بررسی تجربی و عددی اثر دما و تغییرات آن بر شکل هندسی و انحنای صفحات مرکب دوپایداری نامتقارن هیبریدی پرداخته شده است. با اضافه کردن لایه آلومینیوم به یک طرف چند لایه مرکب و ایجاد عدم تقارن در صفحه، روشی جدید برای کنترل پذیری سازه در حالت های مختلف پایداری معرفی شده و در همین راستا، اثر اندازه و وجود و یا عدم وجود لایه آلومینیوم بر شکل پایداری و انحنای صفحات مورد بررسی قرار گرفته است. جهت اعتبارسنجی نتایج تجربی نیز از روش عددی استفاده شده است. مقایسه نتایج تجربی و عددی تطابق خوب نتایج را نشان میدهند. تحقیات گسترده ای در خصوص کاربرد سازههای تغییر شکل پذیر بر مبنای صفحات دو پایداری در صنعت هوافضا در حال افزایش بوده و استفاده از ساختارهای یکپارچه هوشمند در این سازهها و بویژه در سازه هواپیما باعث عملکرد مطلوب و مانورپذیری بهتر خواهد شد.
صدر, محمد همایون, فضلی, مهدی, قشوچی برق, هادی. (1398). بررسی تجربی و عددی اثر دما بر شکل پایداری و انحنای صفحات دوپایداری نامتقارن هیبریدی. نشریه علمی پژوهشی مهندسی هوانوردی, 21(1), 11-18.
MLA
محمد همایون صدر; مهدی فضلی; هادی قشوچی برق. "بررسی تجربی و عددی اثر دما بر شکل پایداری و انحنای صفحات دوپایداری نامتقارن هیبریدی". نشریه علمی پژوهشی مهندسی هوانوردی, 21, 1, 1398, 11-18.
HARVARD
صدر, محمد همایون, فضلی, مهدی, قشوچی برق, هادی. (1398). 'بررسی تجربی و عددی اثر دما بر شکل پایداری و انحنای صفحات دوپایداری نامتقارن هیبریدی', نشریه علمی پژوهشی مهندسی هوانوردی, 21(1), pp. 11-18.
VANCOUVER
صدر, محمد همایون, فضلی, مهدی, قشوچی برق, هادی. بررسی تجربی و عددی اثر دما بر شکل پایداری و انحنای صفحات دوپایداری نامتقارن هیبریدی. نشریه علمی پژوهشی مهندسی هوانوردی, 1398; 21(1): 11-18.