چنانچه باند فرودگاه دچار آسیب شود، یکی از سریعترین راههای ترمیم باند، استفاده از صفحات ترمیمکننده باند میباشد. چنانچه امکان ساخت این صفحات به صورت یکپارچه وجود نداشته باشد، میتوان صفحات را به صورت دوتکه ساخت و سپس آنها را به یکدیگر جوش داد. در این تحقیق، تحلیل استحکام صفحات AM-2 مدنظر است که دارای یک جوش سرتاسری به روش تیگ میباشد. نیروی وارده از طرف هواپیمای ترابری C-130 بر روی صفحات درنظر گرفته شده و مقادیر مختلفی برای شاخص خاک (CBR) مدنظر قرار گرفته است. طرح اتصال دو قسمت صفحات به گونهای درنظر گرفته شده است که در قسمت جوش، تقویت صورت گیرد. نتایج نشان داده است که برای استفاده از نمونه جوشکاری شده به روش تیگ، مقدار شاخص خاک حداقل باید مساوی 15 باشد. با انجام تست شبیهسازی با کامیون، تطابق خوبی بین نتایج تحلیل نرمافزاری و نتایج تجربی مشاهده شده است.
براتی, احسان, کلاته, محسن, & رشتبریان, محمد. (1397). تحلیل استحکام صفحات آلومینیومی جوشکاری شده به روش تیگ قابل کاربرد در ترمیم باند فرودگاه. نشریه علمی پژوهشی مهندسی هوانوردی, 20(2), 16-26.
MLA
احسان براتی; محسن کلاته; محمد رشتبریان. "تحلیل استحکام صفحات آلومینیومی جوشکاری شده به روش تیگ قابل کاربرد در ترمیم باند فرودگاه". نشریه علمی پژوهشی مهندسی هوانوردی, 20, 2, 1397, 16-26.
HARVARD
براتی, احسان, کلاته, محسن, رشتبریان, محمد. (1397). 'تحلیل استحکام صفحات آلومینیومی جوشکاری شده به روش تیگ قابل کاربرد در ترمیم باند فرودگاه', نشریه علمی پژوهشی مهندسی هوانوردی, 20(2), pp. 16-26.
VANCOUVER
براتی, احسان, کلاته, محسن, رشتبریان, محمد. تحلیل استحکام صفحات آلومینیومی جوشکاری شده به روش تیگ قابل کاربرد در ترمیم باند فرودگاه. نشریه علمی پژوهشی مهندسی هوانوردی, 1397; 20(2): 16-26.