در این تحقیق، چگونگی وقوع گسیختگی (در اثر رشد ترک) در یک قطعه اتصال مربوط به بال مرکزی یک هواپیمای تجاری مورد نظر قرار گرفته و علت شکست توسط آزمونهای مختلف مکانیکی، متالورژیکی و فراکتوگرافی، بررسی گردیده است. سپس فرآیندی بر مبنای سند استاندارد MIL-1530 ویرایش C تدوین و بر اساس آن بازمهندسی قطعه و طراحی مجدد آن به منظور افزایش کارایی قطعه انجام شد. نتایج این تحقیق نشان میدهد که اساساً بازمهندسی قطعات سازههای هوایی باید با توجه به مبانی و دیدگاه استفاده شده در طراحی سازه مورد نظر و با رویکرد استاندارد همراه با آنالیزهای عددی و تجربی مناسب انجام پذیرد. اگرچه تمسک صرف به استاندارد میتواند قدری کار را پیچیده کند، لیکن با قضاوت صحیح و استفاده از اصول و قواعد حاکم بر استاندارد، میتوان فرایند مناسبی برای بازمهندسی قطعات سازههای هوایی منطبق بر امکانات و شرایط موجود تدوین کرد.
سلطانی, مرتضی, جاویدراد, فرهاد, زارعی, حمیدرضا. (1395). تدوین فرایندی برای بازمهندسی یک قطعه اتصال در بال مرکزی یک هواپیمای تجاری. نشریه علمی پژوهشی مهندسی هوانوردی, 18(2), 40-53.
MLA
مرتضی سلطانی; فرهاد جاویدراد; حمیدرضا زارعی. "تدوین فرایندی برای بازمهندسی یک قطعه اتصال در بال مرکزی یک هواپیمای تجاری". نشریه علمی پژوهشی مهندسی هوانوردی, 18, 2, 1395, 40-53.
HARVARD
سلطانی, مرتضی, جاویدراد, فرهاد, زارعی, حمیدرضا. (1395). 'تدوین فرایندی برای بازمهندسی یک قطعه اتصال در بال مرکزی یک هواپیمای تجاری', نشریه علمی پژوهشی مهندسی هوانوردی, 18(2), pp. 40-53.
VANCOUVER
سلطانی, مرتضی, جاویدراد, فرهاد, زارعی, حمیدرضا. تدوین فرایندی برای بازمهندسی یک قطعه اتصال در بال مرکزی یک هواپیمای تجاری. نشریه علمی پژوهشی مهندسی هوانوردی, 1395; 18(2): 40-53.