این مقاله یک روش کارآمد برای تعیین وزن های توابع هزینه در مسئله بهینه سازی چند هدفی مسیر هواپیما با بال چپ آسیب دیده در حضور موانع ارائه می کند. برای طراحی مسیر بر اساس روش ارائه شده توابع هزینه مختلف شامل دوری از موانع، اندیس ارزش ایمنی و الزامات نشست ایمن مانند موقعیت و جهت باند، سرعت و زاویه گلاید تعریف می شود. برای طراحی مسیر از استراتژی میدان پتانسیل برای تولید مسیر نشست استفاده می شود. الگوریتم طراحی مسیر از پایه های حرکتی هواپیمای آسیب دیده شامل شرایط تریم و مانور بین شرایط تریم برای طراحی مسیر استفاده می کند. در بهینه سازی چند هدفی (چندین تابع هزینه)، توابع هزینه معمولا در تقابل و یا تضاد با یکدیگر هستند که مانع بهینه سازی همزمان از دیدگاه تمامی توابع هزینه می شود. با توجه به تعریف توابع هزینه مختلف برای طراحی مسیر در این مقاله، وزن های بهینه بر اساس آنالیز پرتو و مقایسه دو به دو توابع هزینه نرمالیزه شده استخراج می شود و تابع هزینه کل بر اساس روش جمع وزن دار تعریف می شود. نتایج شبیه سازی موثر بودن روش پیشنهادی برای انتخاب وزن های توابع هزینه در تولید مسیر نشست ایمن را نشان می دهد.
اسدی, داود, سبزه پرور, مهدی, & نگهبان برون, علی. (1394). طراحی چندهدفی مسیر نشست اضطراری یک هواپیما بر اساس پایههای حرکتی. نشریه علمی پژوهشی مهندسی هوانوردی, 17(2), 57-72.
MLA
داود اسدی; مهدی سبزه پرور; علی نگهبان برون. "طراحی چندهدفی مسیر نشست اضطراری یک هواپیما بر اساس پایههای حرکتی". نشریه علمی پژوهشی مهندسی هوانوردی, 17, 2, 1394, 57-72.
HARVARD
اسدی, داود, سبزه پرور, مهدی, نگهبان برون, علی. (1394). 'طراحی چندهدفی مسیر نشست اضطراری یک هواپیما بر اساس پایههای حرکتی', نشریه علمی پژوهشی مهندسی هوانوردی, 17(2), pp. 57-72.
VANCOUVER
اسدی, داود, سبزه پرور, مهدی, نگهبان برون, علی. طراحی چندهدفی مسیر نشست اضطراری یک هواپیما بر اساس پایههای حرکتی. نشریه علمی پژوهشی مهندسی هوانوردی, 1394; 17(2): 57-72.