معمولاً در توسعه قوانین هدایت، قابلیتهای عملکردی وسیله پرنده در نظر گرفته نمیشود و همین مسأله میتواند باعث اشباع فرامین صادره و نهایتاً عملکرد نامناسب سیستم هدایت و کنترل یکپارچه شود. در تحقیق حاضر، مقادیر پارامترهای قانون هدایت تناسبی افزوده با لحاظ توانایی های عملکردی و مانوری وسیله پرنده در شرایط پروازی مختلف، بهینهسازی شده است. برخلاف قانون ناوبری تناسبی افزوده، در این قانون پارامترهای سیستم هدایت ثابت نبوده و تابعی از شرایط محیطی و سناریوی درگیری است. برای این منظور، در شرایط پروازی و سناریوهای درگیری مختلف، مساله بهینهسازی چندمعیاری شامل قیود عملکردی و توابع هدف خطای فاصله، حداکثر شتاب فرمان و زمان پرواز، شکل داده شده و برای حل از الگوریتم بهینهسازی NSGA-II استفاده شده است. قیود حداکثر شتاب فرمان ثابت نبوده و متناسب با قابلیت عملکردی وسیله در شرایط پروازی انتخاب میشوند. نتایج شبیهسازی سناریوهای مختلف، بهبود عملکرد قانون هدایت ارائه شده را در مقایسه با روشهای متداول نشان میدهد.