یکی از مشکلات در تحلیل سازه های پیچیده، اعمال بارها و تعیین قیود مربوط به شرایط مرزی می باشد. استفاده از بار گسترده برای بارگذاری آیرودینامیکی مناسب است، ولی در صورت همزمانی با بارگذاری اینرسی، شبیه سازی آن با مشکلات بسیاری همراه خواهد بود. در این مقاله روش جدیدی برای اعمال همزمان بارگذاری آیرودینامیکی و بار اینرسی بر روی مدل المان محدود هواپیما با استفاده از الگوریتم ژنتیک و روش نگاشت ارائه شده است. در این روش بار معادل آیرودینامیکی و اینرسی به صورت توزیع فشار مجهول در نظر گرفته شده و سطوح مورد بررسی به نوارهایی تقسیم گردید؛ با این کار، مقدار فشار روی نوارها به عنوان متغیرهای بهینه سازی در نظر گرفته شد. تابع هدف طوری انتخاب شد که به طور همزمان مقادیر نیروهای برآ، پسا و گشتاور پیچشی ناشی از این نیروها به خوبی ارضا شوند. از مزایای روش این است که توزیع فشار به هندسه سطوح اعمال می گردد و با تغییر المان بندی، نیازی به بارگذاری مجدد نمی باشد. برای اطمینان از صحت این روش، از یک نمونه بال و بدنه هواپیما استفاده شده و بر روی مدل المان محدود آن، این روش اعمال گردیده و در نهایت، نتایج مطلوبی به دست آمد. در واقع، نتایج حاصله نشان دهنده کارایی خوب این روش میباشد.
شاه صفی, حسن, خاکی, رضا, & باقری, مرتضی. (1393). ارائه روشی جهت اعمال بارگذاری آیرودینامیکی و بار اینرسی بر روی مدل المان محدود هواپیما با استفاده از الگوریتم ژنتیک و روش نگاشت. نشریه علمی پژوهشی مهندسی هوانوردی, 16(1), 65-74.
MLA
حسن شاه صفی; رضا خاکی; مرتضی باقری. "ارائه روشی جهت اعمال بارگذاری آیرودینامیکی و بار اینرسی بر روی مدل المان محدود هواپیما با استفاده از الگوریتم ژنتیک و روش نگاشت". نشریه علمی پژوهشی مهندسی هوانوردی, 16, 1, 1393, 65-74.
HARVARD
شاه صفی, حسن, خاکی, رضا, باقری, مرتضی. (1393). 'ارائه روشی جهت اعمال بارگذاری آیرودینامیکی و بار اینرسی بر روی مدل المان محدود هواپیما با استفاده از الگوریتم ژنتیک و روش نگاشت', نشریه علمی پژوهشی مهندسی هوانوردی, 16(1), pp. 65-74.
VANCOUVER
شاه صفی, حسن, خاکی, رضا, باقری, مرتضی. ارائه روشی جهت اعمال بارگذاری آیرودینامیکی و بار اینرسی بر روی مدل المان محدود هواپیما با استفاده از الگوریتم ژنتیک و روش نگاشت. نشریه علمی پژوهشی مهندسی هوانوردی, 1393; 16(1): 65-74.