در این مقاله، طراحی غیرخطی و مقاوم مولفه های شتاب رهگیر در دستگاه خط دید برای برخورد با اهداف متحرک ارائه شده است. برای تضمین برخورد با هدف از ایده ناوبری موازی استفاده شده و مولفه شتاب هدف در راستای عمود بر خط دید برای صفر کردن نرخ چرخش این خط طراحی می شود. همچنین برای کنترل سرعت نزدیک شوندگی رهگیر به هدف، مولفه شتاب در راستای خط دید طراحی و به رهگیر اعمال می شود. در روند طراحی به دلیل استفاده از کنترل مد لغزشی، مستقیما از معادلات غیرخطی حاکم بر هندسه درگیری استفاده شده و مانور هدف به عنوان نامعینی در نظر گرفته می شود. لذا قانون هدایت غیرخطی طراحی شده نسبت به مانور هدف مقاوم خواهد بود. در روش ارائه شده پارامتری برای تنظیم زمان رسیدن به سطوح لغزش و صفر شدن خطا وجود داشته و برای جلوگیری از نوسانات ناخواسته از روش تقریب پیوسته در لایه مرزی استفاده شده است. از آنجا که تغییر پارامتر طراحی منجر به ایجاد مجدد نوسان می شود، در این مقاله از شرط لغزش جدیدی استفاده شده که نوسان را مستقل از مقدار پارامتر طراحی می گرداند. لذا پهنای لایه مرزی فقط یک بار تنظیم می شود و با تغییر پارامتر طراحی نیازی به تنظیم مجدد این لایه نیست.
زارعی, مجید, ولی, احمدرضا, & بهنام گل, وحید. (1391). هدایت غیرخطی مقاوم در راستا و عمود برخط دید برای برخورد با اهداف متحرک. نشریه علمی پژوهشی مهندسی هوانوردی, 14(1), 37-46.
MLA
مجید زارعی; احمدرضا ولی; وحید بهنام گل. "هدایت غیرخطی مقاوم در راستا و عمود برخط دید برای برخورد با اهداف متحرک". نشریه علمی پژوهشی مهندسی هوانوردی, 14, 1, 1391, 37-46.
HARVARD
زارعی, مجید, ولی, احمدرضا, بهنام گل, وحید. (1391). 'هدایت غیرخطی مقاوم در راستا و عمود برخط دید برای برخورد با اهداف متحرک', نشریه علمی پژوهشی مهندسی هوانوردی, 14(1), pp. 37-46.
VANCOUVER
زارعی, مجید, ولی, احمدرضا, بهنام گل, وحید. هدایت غیرخطی مقاوم در راستا و عمود برخط دید برای برخورد با اهداف متحرک. نشریه علمی پژوهشی مهندسی هوانوردی, 1391; 14(1): 37-46.